lundi 27 mai 2013

Une de mes muses favorites...One of my favorite muses...

Élizabeth de son prénom….Hurley, les habitués de ma page se doutaient que je parlais d’elle…..je pourrais peindre cette femme pendant des années encore…..dans un de ses films, diaboliquement vôtre, elle jouait le diable…hum me retrouverais probablement condamné à la peindre pour l’éternité….faudra que je lise bien attentivement les petites clauses du contrat j’imagine…..pour le moment dans ce tableau, j’essaie de m’abstenir de m’engager trop dans les détails, et de saisir plus l’essence de la pose, tout en jouant avec les couleurs, les textures et la lumière, enfin tout ce qui fait un tableau quoi….

Elizabeth is her first name, if you a frequent visitor of my page, site, etc….you probably by now have guessed her last name, if not then it is Hurley…I could probably paint her for years and years, if you watched a remake of a movie she played, she was the devil….I would be comdemned to paint her for eternity….I would have to read carefully the little printed letters on the contract I suppose….well let’s come back to this painting, for the time being I’m trying to resist my habit of gettting into too much details, and working more loosely, looking more to movement, textures, lights and playing with colors, more or less what is the basis of a painting I guess…

La dernière version, et celle qui datait de quelques mois, ensuite le diaporama à ce jour….
The latest version and the previous one from a few months ago, and also the slideshow up to this day….

425-17, Elizabeth Hurley 3, huile 22x28 po (55x70 cm) 2013-05-26

425-13, Elizabeth Hurley 3, huile 22x28 po (55x70 cm) 2013-03-03



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire